Mallorca- Cala d’Or

Het moet er nu toch maar van komen: ik ga mijn zoon een bezoekje brengen op Mallorca. Hij is daar werkzaam als DJ in Time Out Cala d’Or.

Ik heb hem bijna vijf weken niet gezien en wil toch eens kijken hoe zijn werkomgeving is.

Cala d’Or – Mallorca

Donderdag 7 juli 2011

Vertrokken vanaf het vliegveld Düsseldorf- Weeze.

Van Ryanair kun je zeggen wat je wilt, maar op tijd vliegen ze wel. Met je bagage is het even opletten. Ze doen inderdaad nogal moeilijk over een kilootje te veel. Een goede weegschaal thuis is dus geen overbodige luxe.

Ryanair, goed maar let op de kilo's

Een prima toestel deze 737

Verder verloopt hier alles vlot. Een stoelnummer krijg je niet, je mag gewoon een plekje in het vliegtuig kiezen. Als je bij een raampje wilt zitten, dan zul je ergens vooraan in de rij moeten gaan staan.

De reis naar Palma de Mallorca duurde in dit geval 2 uur en een kwartier.

Van het vliegveld  neem je buslijn 1 naar Plaza de Espanya in Palma. Daar vind je een groot station voor de trein en de vele bussen die er op het eiland rondrijden.

De lijn Palma – Cala d’Or rijdt een aantal malen per dag. Soms moet je dus even wachten.

Het ritje naar de plaats van bestemming neemt ongeveer anderhalf uur in beslag. Je rijdt dan het grootste deel door een dor en vrij saai gebied.

Het dorre landschap op weg naar Cala d'Or

Ben je eenmaal in Cala d’Or aangekomen, dan wordt alles anders. Een fraai toeristenplaatsje met de overbekende terrassen. Allemaal aaneengesloten in het centrum van het stadje.

Je loopt vanuit het centrum gemakkelijk en snel naar een van de baaien met zandstrandjes.

Het is hier op dit moment heet en zonovergoten, zodat de strandjes lekker druk bezocht worden.

Martijn zag ik voor het eerst in vijf weken op een terrasje. We hebben dus eerst maar eens een biertje genomen en wat bijgekletst. Volgens mij kent hij in korte tijd vrijwel iedereen in Cala d’Or.

Ons eerste biertje samen

Ons eerste biertje samen. Proost Martijnj!

Opvallend is dat er veel Nederlandse jongelui aan het werk zijn op dit eiland. Hetzij voor stage of als seizoenwerker.

C'an Pedro. Ik heb er drie keer gegeten: Prima!! Ferdy en Harm ook bedankt voor de goede zorgen en de gezelligheid.

Om de honger te stillen hebben we heerlijk gegeten bij C’an Pedro. Een restaurant gerund door een Nederlander. Aan te bevelen voor iedereen die lekker wil eten!

Eten bij C'an Pedro

En ons eerste maaltje bij C'an Pedro

En dit is de eerste maaltijd bij Pedro. Een vleesspies!

’s Avonds hebben we samen nog even het nachtleven geproefd. Overdag is het hier heel stil, maar ’s nachts leeft het stadje.

Vrijdag 8 juli 2011

Ik heb eerst een beetje uitgeslapen. Daarna naar het strand gegaan. Heerlijk hier met een lekker briesje vanuit zee. Dat maakt het trouwens wel verraderlijk. Je verbrandt binnen een paar uur als je niet oppast.

Tussendoor de nodige drankjes op verschillende terrasjes. Vanavond ga ik maar eens bij Martijn kijken in Time Out. Gisteren was hij vrij, vandaag moet hij weer muziek draaien.

Vanavond hebben we lekker gegeten bij Los Gauchos. Ook daarvan kent Martijn natuurlijk weer iedereen.

Ook bij Los Gauchos is het goed toeven. En goed eten natuurlijk.

Ook Time Out is van een Nederlander. Een gezellige familie en een leuk feestcafé.

Time Out

Martijn in het Time Out domein

Vanaf 00:00 uur barst hier de muziek los. Martijn is er helemaal klaar voor. Ik heb maar niet de hele nacht meegenoten. De nachtrust moet niet teveel in het gedrang komen. Bovendien moet ik morgen in ieder geval voor 10 uur aan het ontbijt zitten.

Zaterdag 9 juli 2011

Gelukt! Op tijd aan het ontbijt. Het is stil op straat. Iedereen slaapt blijkbaar nog en degenen die niet slapen liggen al aan het strand. Dat zijn vooral de mensen met kleine kinderen. Die zijn wel op tijd weer wakker.

Overdag even lekker siësta gehouden. Een beetje slaap inhalen kon helemaal geen kwaad, zo bleek.

De haven maar eens verkend. Als je daar komt weet je niet wat je ziet. Daar drijven de miljoenen op het water.

’s Avonds hebben Martijn en ik heerlijk  gegeten bij Gauchos. Ook weer een restaurant waar hij het personeel van kent.

Geef Martijn een microfoon en hij gaat los!

Geef Martijn een microfoon en hij zingt de sterren van de hemel!

Om 10 uur moest hij weer werken. Draaien tot 02:00. Vanaf die tijd was er een andere DJ die zijn taak even overnam. Vanaf 04:00 was het de beurt weer aan Martijn. Lekkere volle bak en oergezellig feesten. Om half vijf ben ik maar naar mijn bed gegaan.

Zondag 10 juli 2011

Een rustige dag op straat. Iedereen is naar het strand, geloof ik. Vandaag is wel een bloedhete dag. Bijna te heet om te bewegen.

Dit wordt waarschijnlijk een dag met een siësta.

Op wat terrasjes na heb ik vandaag weinig gedaan. Ik heb Martijn nog even gesproken bij C’an Pedro. Hij is vandaag samen met Mark Bradley druk geweest met zagen en timmeren. Ze hebben een podium in elkaar gezet voor achter de draaitafels.

Veronica heeft het bord voor de DJ klaar

Veronica heeft het bord voor DJ Martijn klaar.

’s Avonds ben ik maar weer vroeg naar Time Out gegaan. Het was er erg rustig. Er was ’s avonds ook van alles te doen. Mark was uitbundig karaokeklanten aan het werven. Ik heb me maar laten verleiden ook een paar nummers van Chris Rea te doen.

Karaoke met Rebecca

Ik heb me door Mark Bradley laten verleiden. Karaoke op mijn favoriete artiest Chris Rea. Rebecca kan het wel waarderen.

Al was het niet zo druk bij Time Out, het is er wel altijd gezellig. Om half drie hield ik het maar voor gezien.

Martijn en Rebecca

Martijn en Rebecca kunnen het goed samen vinden.

Maandag 11 juli 2011

We gaan er een rustig dagje van maken. Eerst op mijn dooie gemakje eindelijk de website eens bijwerken. Dat is me nog steeds niet gelukt. Problemen met de internetverbindingen. Op aanraden van Martijn ben ik naar Indiana John’s gegaan. Daar heb ik probleemloos draadloos internet. en dat niet alleen: je kunt er ook nog eens heerlijk eten en drinken. het is er gezellig.

Ga je naar Cala d’Or, dan moet je er zeker eens naar toe gaan.

Vanmiddag maaar even een tukkie gedaan. Dat was wel even nodig. Bijna non-stop leven hier. Dag en nacht. Nu zit ik weer even bij Indiana John’s om de site bij te werken.

Vanavond weer naar Time Out.

Ik hoorde dat er in Nederland nogal wat regen verwacht wordt. Ik geloof dat ik hier maar blijf. Een kroegje op de kop zien te tikken samen met Martijn. Het is hier het mooiste weer van de wereld. Wat wil je nog meer. Dat doet in ieder geval het onderschrift van deze website wel eer aan.

Een van de vele Cala's. De baaien met strandjes

Een van de vele Cala's. De baaien met strandjes Een lekker strandje, maar wel druk! En heet!

Ook dit is natuurlijk mooi.

7 Reacties op “Mallorca- Cala d’Or

1. Keurig verslagje!

• Leuk he? Eindelijk heb ik een adresje op aanraden van Martijn. Bij Indiana John’s kan ik gemakkelijk op het terras internetten. Ik heb gelijk maar even een link geplaatst.
      Gisteravond heb ik de microfoon nog even gepakt in de kroeg bij Martijn. Maar….. zoals Martijn omgaat met microfoon en dan zingen, daar kan niemand aan tippen. Een rasechte artiest is het dan. Wat kan die zingen! Heb jij je microfoon inmiddels al?

2. Woensdag om vijf uur vlieg ik weer. Hopelijk met mooi weer. het is hier bloedjeheet. Maar heerlijk om hier te zijn. Martijn is zo druk met alles. Hij geniet met volle teugen. Moet je hem zien zingen in Time Out. Geweldig. Ik heb Martijn nog niet gezien vandaag. Vanavond wel weer denk ik.
    Ik zag dat ik al een aantal bezoekers heb gehad.

3. Heb je website bekeken Herman. Ziet er goed uit en bedankt voor je link naar mijn restaurant Indiana Johns. En ook bedankt dat ik je mog verzorgen.
    Zal goed op je zoon passen als hij langs komt. Hij zit hier meestal elke dag wel te internetten of een pannenkoek te eten.
    Lieve Groet. Lianne xxx

4. Hoi Herman,
    Wat ontzettend leuk om te zien en te lezen! Ben super jaloers, helemaal nu we hier al dagen in de regen zitten…..dan droom je van zon, zee en feesten. Ook op de site van je zoon gekeken, lekkere muziek!!!
    groetjes,
    Dorien

• Inmiddels ben ik bezig de foto’s er op te zetten. Daar gaat nogal wat tijd in zitten.
      Je moet nog maar eens een keer weer kijken.
      Bedankt voor je reactie.
      Het was daar trouwens bloedheet. En dan bijna non-stop leven. Dat wil zeggen overdag en ’s nachts in de kroeg. En dat ging vaak door tot vijf uur ’s ochtends. Martijn was ook onvermoeibaar. Ik mocht iedere avond nog zingen ook! Ja, moest zelfs. Kun je je dat voorstellen? Ik ook niet. LOL